مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

طرز تهیه ساندویچ کالباس

طرز تهیه ساندویچ کالباس

ساندویچ کالباس ، طرز تهیه ساندویچ کالباس با سس مخصوص مایونز ، دستور تهیه و درست کردن ساندویچ کالباس ، sandwich kalbas
دستور تهیه ساندویچ کالباس مرحله به مرحله

ساندویچ کالباس از ساندویچ های خوشمزه و معروف می باشد و مواد اصلی آن ، کالباس ، نان تست و سس مخصوص آن می باشد. شما می توانید ساندویچ کالباس را به عنوان یک وعده غذایی استفاده کنید و یا از آن برای پذیرایی در جشن تولد و یا مراسمات خاص استفاده کنید. امروزه ساندویچ کالباس را به عنوان نذری هم استفاده می کنند.

اگر با طرز تهیه ساندویچ کالباس آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه ساندویچ کالباس بازاری را به همراه مواد لازم برای 2 نفر آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید ساندویچ کالباس خانگی خوشمزه و عالی درست کنید.

توجه : اگر می خواهید این ساندویچ را برای بیش از 4 یا 6 نفر درست می کنید می تواند مواد لازم آن را دو برابر یا سه برابر کنید.

مواد لازم ساندویچ کالباس - 2 نفر
کالباس 2 ورقه
گوجه فرنگی 1 عدد
خیارشورمتوسط 2 عدد
نان تست 2 ورقه
سس مایونز به میزان دلخواه
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

مراحل تهیه ساندویچ کالباس

1. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه ، ابتدا تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کف آن را با مقدار خیلی کم روغن مایع چرب می کنیم سپس کالباس ها را که به صورت دایره ای برش دادیم با تابه چرب شده اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد از چند دقیقه حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم.

2. در این مرحله نان تست را از وسط نصف می کنیم و بر روی یکی از ورقه ها ، مقداری کالباس قرار می دهیم. خیارشور را هم به صورت عمودی برش می دهیم همچنین گوجه فرنگی ها را هم به صورت نازک و باتوجه به سلیقه خود برش می دهیم. سپس خیارشور و گوجه فرنگی برش داده شده را به ورقه کالباس ها اضافه می کنیم. همچنین در این مرحله می توانید مقداری برگ شاهی یا کاهو و ... اضافه کنید.

3. در مرحله آخر سس مایونز اضافه می کنیم مقدار سس مایونز با توجه به سلیقه و ذائقه هر شخص می تواند متفاوت باشد. پس از اضافه کردن سس مایونز مقدار کمی نمک و فلفل اضافه می کنیم و بعدش ورقه دیگر نان را قرار می دهیم و سرو می کنیم. امیدوارم از خوردن این ساندویچ کالباس خوشمزه لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار

سالاد سزار ، طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص ، دستور تهیه سالاد سزار ایتالیایی ، salad sezar
دستور تهیه سالاد سزار با سس مخصوص
مواد لازم سس سالاد سزار
نان تست 2 عدد
سینه مرغ 1 عدد
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
ماست سفت 1 قاشق غذاخوری
سس خردل 1 قاشق غذاخوری
کاهو 1 بوته
پنیر پارمزان 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
سیر به میزان لازم
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد سزار

1. ابتدا باید سس مخصوص سالاد سزار را درست کنیم برای این منظور ابتدا دو حبه سیر را در یک ظرف مناسب رنده می کنیم سپس ماست سفت ، سس مایونز ، سس خردل ، پنیر پارمزان و روغن زیتون را باهم مخلوط می کنیم سپس دو قاشق غذاخوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل هم اضافه می کنیم و تمام مواد سس را به خوبی باهم مخلوط می کنیم تا سس یکنواخت و یکدستی داشته باشیم. سپس آن را داخل یخچال می گذاریم.

2. بهترین روش برای پختن سینه مرغ ، گریل کردن آن است برای این کار می توانید سینه مرغ را همانند مرغ بریانی داخل فر گریل کنید یا اینکه آن را با ماهی و مقدار کمی روغن سرخ کنید. من خودم سرخ کردم و با بیفتک آن را کوبیدم. سپس با دست به صورت ریش ریش خرد کردم و بعدش گوشت ریش ریش شده را مزه دار کردم.

3. در این مرحله باید نان ستا را سرخ کنیم برای این کار دو حبه سیر را دوباره رنده می کنیم و چند قاشق روغن زیتون هم اضافه می کنیم. بعدش نان تستا را که به صورت مکعبی خرد کرده ایم اضافه می کنیم و داخل همون تابه ای که مرغ را سرخ می کردیم آن را سرخ می کنیم. همچنین در این مرحله کاهو را می شوریم و وقتی آبش کاملا رفت آن را خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

4. اکنون تمامی مواد سالاد را آماده کرده ایم و باید آن ها را باهم مخلوط کنیم برای این کار ابتدا کاهوی خرد شده را داخل ظرفی که برای سالاد در نظر گرفته ایم می ریزیم من دو قاشق جعفری خرد شده هم ریختم سپس سینه مرغ ریش ریش شده را روی کاهو های خرد شده می چنیم. همچنین سس مخصوص سالاد سزار را از یخچال بیرون می آوریم و بر روی کاهو های خرد شده می ریزیم .

5. پس از ریختن سس سالاد اکنون نان تست برشته شده با روغن زیتون را می چینیم و در انتها پنیر پارمزان را روی سالاد می ریزیم و سپس آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد سزار خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.

طرز تهیه سس سالاد سزار با تخم مرغ

در صورتی که بخواهید سس سالاد سزار را با تخم مرغ درست کنید می توانید از این دستور العمل استفاده کنید. برای این کار 2 عدد تخم مرغ را به مدت دو دقیقه در آب جوش آبپز می کنیم و یا اینکه آن را به صورت بن ماری یعنی با بخار آب می پزیم فقط باید مراقب باشید تخم مرغ ها نباید ببندند. سپس در کاسه ای تخم مرغ ها را با یک استکان روغن و سیر که آن را قبل له کردیم با همزن هم می زنیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند.

سپس مقداری پنیر پارمسان اضافه می کنیم و دوباره به مدت سه تا چهار دقیقه هم می زنیم. وقتی که سفید رنگ شد نصف استکان سرکه سفید و مقداری نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و به مدت دو تا سه دقیقه دوباره هم می زنیم تا شبیه سس مایونز شود. سپس سس را حداقل با مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین غذاهای سرد می باشد که امروزه ...
نکاتی در مورد سالاد سزار

کاهوی سالاد سزار نباید ریز خرد شود و بهتر است برای سالاد سزار از کاهو پیج استفاده کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید سالاد سزار را به صورت رژیمی درست کنید فقط از ماست استفاده کنید و مرغ را حتما همانند مرغ بریانی گریل کنید.

طرز تهیه آش دندونی

طرز تهیه آش دندونی

آش دندونی ، طرز تهیه آش دندونی خوشمزه ، مواد لازم آش دندونی برای 20 و 40 نفر ، دستور پخت آش دندونی ، ash dandoni
دستور پخت آش دندونی مرحله به مرحله

آش دندونی از آش های خوشمزه و سنتی می باشد که این آش را به نشانه شادی برای رشد اولین دندان نوزاد درست می کنند و آن را بین همسایه ها و فامیل پخش می کنند. آش دندونی در سراسر ایران از جمله تهران ، تبریز ، اردبیل ، ارومیه و ... با دستورهای مختلفی طبخ شود.

مواد لازم آش دندونی - 5 تا 6 نفر
گندم پوست کنده  ۱ پیمانه
جو نصف پیمانه
نخود نصف پیمانه
لوبیا قرمز یک چهارم پیمانه
لوبیا چیتی یک چهارم پیمانه
پیاز درشت  ۲ عدد
آب قلم  ۱ لیتر
آرد 4 قاشق غذاخوری
کشک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه آش دندونی

1. برای تهیه آش دندونی خوشمزه بهتر است گندم ، جو ، نخود و لوبیاها را از شب قبل خیس کنید و در صورت امکان چند باری آبشان را عوض کنید تا علاوه بر اینکه نفخ شون گرفته شود راحت تر هم پخته شوند.

2. برای شروع پیاز را خرد می کنیم و با کمی روغن در یک قابلمه تفت می دهیم سپس گوشت را اضافه می کنیم و بعد از تفت دادن دو تا سه لیتر آب به قابلمه اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. سپس گندم ، جو و حبوبات را اضافه می کنیم و بعدش حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و به مدت 2 ساعت صبر می کنیم تا همه مواد به خوبی بپزند و نرم شوند.

3. در این مرحله آب قلم را اضافه می کنیم و گوشت ها را پس از پختن از قابلمه خارج می کنیم و با دست به صورت ریش ریش خرد می کنیم و دوباره گوشت های ریش ریش شده را به قابلمه برمی گردانیم. برای اینکه آش دندونی شما غلظت خوبی داشته باشد می توانید در این مرحله 4 قاشق غذاخوری آرد را در یک لیوان آب سرد حل کنید و سپس آن را به قابلمه آش اضافه کنید و هم بزنید.

4. بعد از اضافه کردن آرد ، مقداری پیاز داغ و کشک به آش اضافه می کنیم و آش را هم می زنیم. سپس مقداری فلفل و نمک هم به آش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آش با حرارت متوسط بپزد و به خوبی جا بیفتد. پس از اینکه آش دندونی به درجه غلظت مورد دلخواه رسید حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و پس از کمی خنک شدن ، آن را در ظرف سرو می کشیم و در صورت تمایل با پیاز داغ ، دارچین و روغن تزیین می کنیم.

طرز تهیه خورشت کرفس

طرز تهیه خورشت کرفس

خورش کرفس ، خورشت کرفس ، طرز تهیه خورشت کرفس خوشمزه و مجلسی و مواد لازم خورش کرفس ، khoresh karafs
دستور پخت خورشت کرفس با رب انار و لوبیا

خورش کرفس از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است و مواد اصلی آن گوشت ، کرفس و جعفری می باشد. در طبخ این خورشت ، بخاطر اینکه از کرفس تازه و گوشت استفاده می شود بسیار مقوی بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خورشت کرفس از آن دسته خورش هایی است که طرفداران بسیار کمی دارد و خیلی از افراد این خورشت را به خاطر مزه کرفس دوست ندارند اما واقعیت این است که اگر این خورشت به شیوه صحیح پخته شود طعم بسیار خوبی دارد و بسیار هم خوشمزه است.

اگر با دستور پخت خورشت کرفس آشنا نیستید ما در این پست آموزش آشپزی سایت بارونک ، طرز تهیه خورشت کرفس را به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش و به تنهایی همانند یک آشپز حرفه ای خورشت کرفس حرفه ای و خوشمزه درست کنید.

مواد لازم خورشت کرفس - 5 نفر
گوشت خورشتی 300 گرم
ساقه کرفس 500 گرم
سبزی خوش کرفس 400 گرم (200 گرم جعفری – 100 گرم نعنا – 100 گرم برگ کرفس)
پیاز 2 عدد بزرگ
آبغوره 2 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری
آب 7 لیوان
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

توجه : در صورت نداشتن آبغوره می توانید از لیمو عمانی یا آبلیمو تازه استفاده کنید. همچنین در صورت نداشتن رب انار می توانید از رب آلوچه استفاده کنید.

 
مراحل تهیه خورشت کرفس

1. ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد از تفت دادن ، مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم. بعدش مقداری آب گرم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت نیم پز شود. همچنین در صورت تمایل به اضافه کردن لوبیا چیتی ، آن را همراه مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت بگذارید تا نیم پز شود.

2. در این مدت زمان کرفس و سبزی خورشت کرفس را آماده می کنیم. ابتدا سبزی خورش شامل جعفری ، نعنا و برگ های تازه و جوان کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم و ساقه های کرفس را هم در اندازه های مساوری برش می زنیم. حالا باید سبزی و کرفس خرد شده را سرخ کنیم. برای این منظور تابه را روی حرارت می گذاریم تا کمی گرم شود و بعدش سبزی خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. بعد از اینکه آب سبزی کشیده شد مقداری روغن می زنیم و بعد از تفت دادن ، ساقه کرفس خرد شده را هم اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.

3. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد سبزی ، کرفس سرخ شده و لوبیا چیتی نیم پز شده را اضافه می کنیم و کمی هم نمک می زنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم تا خورش کرفس با حرارت ملایم بپزد. 15 دقیقه آخر پخت مقداری آبلیمو یا آبغوره و یا لیمو عمانی را به همراه یک قاشق غذاخوری رب انار یا رب آلوچه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا خورشت کرفس با حرارت ملایم بپزد و روغن پس بدهد. پس از اینکه خورشت کرفس به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

طرز تهیه سالاد انار

طرز تهیه سالاد انار

سالاد انار ، دستور تهیه سالاد انار با گل کلم و گردو ، طرز تهیه سالاد انار خوشمزه و مخصوص ، salad anar
دستور تهیه سالاد انار

سالاد انار از سالاد های خوشمزه و لذیذ پاییزی می باشد و مواد اصلی آن ، کلم قرمز ، گردو و انار می باشد البته در بعضی از دستور العمل های تهیه سالاد انار ، بجای کلم قرمز یا همون کلم بنفش از گل کلم و یا کلم سفید استفاده می شود.

با رسیدن فصل هر میوه ، غذاها ، چاشنی ها و سالاد هایی که با میوه آن فصل درست می شود در بین مردم افزایش می یابد برای مثال از مشهورترین غذاها می توان به خورش انار و آش انار و از مشهورترین سالاد ها می توان به سالاد انار و سالاد اسفناج با انار اشاره کرد.

سالاد انار علاوه بر اینکه بسیار مقوی است دستور تهیه بسیار راحتی هم دارد. امروز در این پست آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و درست کردن سالاد انار خوشمزه و مخصوص به همراه مواد لازم برای 4 نفر آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

مواد لازم سالاد انار
انار قرمزو خوشرنگ ۲ عدد
کلم قرمز 4۰۰ گرم
گردو به میزان دلخواه
سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
ماست 3 قاشق قاشق غذاخوری
گل پر به میزان دلخواه
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد انار

1. برای تهیه این سالاد پاییزی خوشمزه ابتدا کلم های قرمز را پس از شستن ، با رنده به صورت رشته های ظریف رنده می کنیم و یا اینکه به وسیله غذاساز خیلی ریز خرد می کنیم و پس از خرد کردن آن ها را داخل ظرفی که برای سالاد آماده کرده ایم می ریزیم. سپس انارها را دان می کنیم و دانه های قرمز و خوشرنگ انار را به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

2. حالا نوبت آماده کردن سس سالاد انار می باشد من همیشه سس مایونز را با مقداری ماست میکس می کنم و بعدش مقداری نمک ، فلفل سیاه و گل پر را به سس اضافه می کنم و در انتها تمامی مواد سس را باهم مخلوط می کنم تا سس یکنواخت داشته باشم. با این روش سس خیلی خوشمزه و رقیق تر می شود. البته شما می توانید در صورت تمایل از سس مایونز به تنهایی هم استفاده کنید.

3. پس از آماده کردن سس آن را داخل ظرف سالاد می ریزیم و مواد سالاد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم به شکلی تمامی مواد سالاد آغشته با سس شود و در پایان گردوها را به مواد سالاد اضافه می کنیم. البته گردو کاملا اختیاری است و می توانید در تهیه سالاد انار آن را حذف کنید.

4. هم اکنون سالاد انار آماده است اما برای اینکه موادش خوب طعم بگیرد و به اصطلاح سالاد خودش را بگیرد آن را به مدت دو ساعت در یخچال استراحت می دهیم و سپس سرو می کنیم. برای تزیین هم می توانید از دانه های انار قرمز و خوشرنگ به همراه سبزیجات مورد علاقه خود استفاده کنید.