مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

طرز تهیه سوپ ترخینه

طرز تهیه سوپ ترخینه

سوپ ترخینه ، آموزش کامل طرز تهیه و پخت سوپ ترخینه خوشمزه و مجلسی در منزل ، soap tarkhineh
دستور پخت سوپ ترخینه سنتی و خوشمزه در منزل
سوپ ترخینه همانند آش ترخینه یکی از سوپ های خوشمزه و سنتی کشورمان می باشد. مواد اصلی این سوپ، ترخینه می باشد و شما می توانید آن را از عطاری فروشی ها تهیه کنید و یا اینکه ترخینه را خودتان به صورت سنتی در منزل درست کنید. من قبلا طرز تهیه ترخینه خانگی را در این پست نوشتم. سوپ ترخینه ترکیه و سوپ ترخینه محلسی لرستان و کرمانشاه از معروف ترین سوپ های ترخینه می باشد و حتی در برخی از استان ها این سوپ را به عنوان سوپ سرماخوردگی هم درست می کنند. به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ ترخینه آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ ترخینه را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش سنتی آشپزی بتوانید در منزل سوپ ترخینه خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
طرز تهیه سوپ اسپانیایی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه سوپ اسپانیایی خوشمزه و مجلسی
سوپ اسپانیایی یک سوپ عالی و بی نظیر است که هم بسیار خوشمزه می باشد و...
مواد لازم سوپ ترخینه 4 تا 5 نفر
ترخینه خشک دو عدد
آب گوشت یا مرغ یک لیتر
سبزی سوپ (تره، جعفری، گشنیز، برگ چغندر، اسفناج و برگ سیر) یک پیمانه
دوغ ترش یک لیوان
پیاز یک عدد
سیر دو تا سه حبه
مراحل تهیه سوپ ترخینه
1. برای درست کردن این سوپ خوشمزه ابتدا ترخینه ها را خوب می شوییم و آبکش می کنیم. بعد در یک لیوان مقداری آب ولرم می ریزیم و ترخینه ها را داخل لیوان می اندازیم تا نرم و جدا شوند. 2. سپس پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم و بعد مقدار سیر گفته شده را به صورت ریز رنده می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم. حالا آب گوشت یا آب مرغ را اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب بجوشد. 3. پس از اینکه آب داخل قابلمه جوشید، حرارت را کم می کنیم و ترخینه ها را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا ترخینه ها کمی بپزد. سپس سبزی سوپ ترخینه را اضافه می کنیم و بعد از جند بار هم زدن، ادویه، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم. 4. بعد از اضافه کردن ادویه جات لازم حالا به مدت نیم ساعت صبر می کنیم تا سبزی سوپ هم بپزد. در انتهای پخت دوغ را هم اضافه می کنیم و بعد صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم به خوبی بپزد و جا بیفتد. 5. پس از اینکه سوپ ترخینه ما پخت، می توانیم آن را به همراه ماست و پودر سیر سرو کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ ترخینه خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.
طرز تهیه سوپ ورمیشل
طرز تهیه سوپ ورمیشل
سوپ ورمشیل یا سوپ رشته فرنگی از سوپ های خوشمزه و مقوی می باشد که ...
نکات پخت سوپ ترخینه
سبزی سوپ ترخینه توجه کنید سبزی سوپ ترخینه شامل نسبت های مساوی از تره، جعفری، گشنیز، برگ چغندر، اسفناج و برگ سیر می باشد. البته لازم نیست همه سبزی ها را داشته باشید. سه تا چهار نوع سبزی کافی است. منبع : baronak.com/7799-soap-tarkhineh/
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.