مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

طرز تهیه خرما پیچ

طرز تهیه خرما پیچ

خرما پیچ ، طرز تهیه و پخت خرما پیچ خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله ، khorma pich
دست پیچ خرمای خوشمزه و مجلسی مخصوص مجالس عزاداری و نذری

خرما پیچ یا همان دست پیچ خرما یک نوع تزیین شیک و مجلسی با خمیر و گردو برای خرما می باشد و شما می توانید آن را در سفرهای افطار و مذهبی خود سرو کنید. خرما پیچ هم پیش بچه بسیار محبوب می باشد و شما با این کار می توانید کودکان خود را به خوردن خرما تشویق کنید.

همچنین می توان گفت خرما پیچ یک نوع ایده قشنگ و عالی برای از کلیشه درآوردن نذر خرما می باشد و خیلی راحت و سریع می توانید آن را درست کنید. من خودم همیشه پچ خرما را درست می کنم و آن را به عنوان نذری در هیئت پخش می کنم.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن خرما پیچ آشنایی ندارید، ما در آموزش سایت آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم خرما پیچ را آماده کرده ایم تا شما به راحتی در منزل بتوانید این خرما پیچ خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید و در مراسمات نذری و افطاری خود آن را سرو کنید.

طرز تهیه حلوای خرمایی
طرز تهیه حلوای خرمایی
حلوای خرما یکی از حلواهای خوشمزه و مقوی است و از حلواهای معروف شهر ...
مواد لازم خرما پیج
کره200 گرم
پودر قندیک قاشق غذاخوری پر
خرمایک جعبه
وانیلنوک قاشق غذاخوری
آردیک لیوان
نمک از نوک قاشق غذاخوری کمتر

مراحل تهیه و درست کردن خرما پیچ

1. برای درست کردن خرما پیچ خوشمزه، ابتدا هسته تمام خرما را با استفاده از نی درمی آوریم و کنار می گذاریم. توجه کنید در صورت تمایل بعد از درآوردن هسته خرماها، می توانید داخل آن ها مغز گردو بگذارید.

طرز تهیه قیساوا خرما با گردو
طرز تهیه قیساوا خرما با گردو
قیساوا خرما با گردو یک خوراک بی نظیر و خوشمزه برای صبحانه های فصول سرد ...

2. حالا باید خمیر مخصوص خرما پیچ را درست کنیم. برای این کار کره ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم و به همراه پودر قند داخل میکسر می ریزیم و میکس می کنیم. (کره ها زیاد ذوب نشود و کمی سفت باشد) سپس مقدار گفته شده وانیل و نمک را هم اضافه می کنیم و میکس می کنیم.

3. در ادامه به تدریج و قاشق قاشق آرد اضافه می کنیم و میکس می کنیم. بعد از اینکه مواد جمع شد و خمیر لطیفی بدست آمد، خمیر را از داخل میکسر بیرون می آوریم و کمی ورز می دهیم. توجه کنید نباید زیادی ورز بدهید، چون خمیر حاوی کره است و ممکن است روغن بیندازد.

4. حالا روی خمیر آماده شده نایلون می کشیم و آن را به مدت 15 دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا کمی خودش را بگیرد. سپس خمیر را از یخچال بیرون می آوریم و به صورت اندازهایی که می خواهیم دور خرما بپیچیم برش می زنیم و بعد دور خرماها می پیچیم و داخل سینی فر می گذاریم. توجه کنید داخل سینی فر حتما کاغذ روغنی بیندازید.

5. در این مرحله سینی حاوی خرما پیچ های مجلسی را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه می گذاریم تا خرما پیچ ها بپزد. توجه کنید برای گرم کردن فر، باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید.

طرز تهیه شله زرد نذری
طرز تهیه شله زرد نذری
شله زرد از دسرهای سنتی و خوشمزه ای است که درست کردن آن بسیار ساده ...

6. بعد از اینکه خرما پیچ ها به خوبی پختند، آن ها را از فر بیرون می آوریم و بعد از کمی خنک شدن در سینی سرو می چینیم و آن را در مجالس نذری و عزاداری خود سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خرما پیچ خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.