مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

طرز تهیه کیک پرتقالی

طرز تهیه کیک پرتقالی

کیک پرتقالی، طرز تهیه و مواد لازم کیک پرتقالی خوشمزه و مخصوص خانگی با شیر، ماست و پودر کیک، دستور پخت و درست کردن کیک پرتقال ، cake-porteghali
دستور پخت کیک پرتقالی خیس خوشمزه و عالی خانگی مرحله به مرحله

کیک پرتقال از کیک های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و همانند کیک نارنگی، بافت نرم و سبکی دارد. اگر تا به حال کیک پرتقالی را امتحان نکرده اید پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این کیک خوشمزه و بی نظیر را امتحان کنید. مطمئن باشد بعد از پخت کیک پرتقالی، از عطر و بوی پرتقال مست خواهید شد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک پرتقالی آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک پرتقال را آماده کرده ایم که شما با این آموزش شیرینی پزی می توانید کیک پرتقال خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

مواد لازم کیک پرتقالی
تخم مرغ ۵ عدد
روغن مایع نصف پیمانه
شکر ۲۰۰ گرم – یک پیمانه
آرد دو و نیم پیمانه – 340 گرم
آب پرتقال طبیعی یا سن ایچ ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
رنده یا پودر پوست پرتقال ۱ قاشق غذاخوری
مراحل تهیه کیک پرتقالی

1. ابتدا همه مواد را از یک ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. البته تخم مرغ ها تا سرد هستند زرده و سفیده آن ها را از هم جدا کنید. چون بعد از گرم شدن، جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ کار سختی است.

2. بعد از اینکه همه مواد به دمای محیط رسیدند، زرده تخم مرغ را در یک ظرف مناسب با همزن هم می زنیم تا کرم رنگ شود و بعدش پوست پرتقال را پس از رنده کردن اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا زده و پوست پرتقال باهم مخلوط شوند. سپس آب پرتقال و بعدش روغن مایع را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.

3. در ادامه آرد و بیکینک پودر را باهم مخلوط می کنیم و بعد از دو سه بار الک کردن، به تدریج و آرامی در 3 مرحله به زرده تخم مرغ اضافه می کنم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مخلوط شوند. در این مرحله مایه زرده تخم مرغ کمی غلیظ تر است نگران این موضوع نباشید.

4. در این مرحله سفیده تخم مرغ را در یک ظرف مناسب با همزن هم می زنیم تا از لختگی دربیاید. سپس شکر را در دو مرحله به آرامی و تدریج اضافه می کنیم و هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ فرم بگیرد و وقتی ظرف را برمی گرداند مایه نرید. حالا سفیده تخم مرغ را به مایه قبلی اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی از یک جهت فولد می کنیم تا مایه صاف و یکدستی داشته باشیم. (آموزش فولد کردن)

5. پس از آماده کردن مایه کیک، حالا قالب مورد نظری را که برای پخت این کیک در نظر گرفته ایم با روغن مایع چرب می کنیم و و بعدش کاغذ روغنی می اندازیم و مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. حالا قالب حاوی مایه کیک را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد و به مدت 45 دقیقه قرار می دهیم تا کیک بپزد.

6. توجه کنید منظور از فر گرم شده یعنی فری که از 15 دقیقه قبل روشن کرده باشیم. همچنین به دلیل متفاوت بودن فرها نمی شود زمان دقیقی را برای پخت مشخص کرد. برای اینکه مطمئن شوید کیک پرتقالی شما کامل پخته است یا نه؟ می توانید سیخ یا خلال دندانی جوبی را داخل کیک فرو ببرید، اگر تمیز بیرون آمد کیک شما به طور کامل پخته شده است.

7. پس از اینک کیک به طور کامل پخت قالب را از فر بیرون می کشیم و بعد از 5 دقیقه خنک شدن، کنارهای کیک را با کارد آزاد می کنیم و کیک را برمی گردانیم تا از قالب جدا شود. سپس سپس پرتقالی را بر روی کیک می ریزیم و بعد از خنک شدن آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کیک پرتقالی هوشمزه لذت ببرید.

مراحل تهیه سس پرتقالی

برای این کار نصف لیوان آب پرتقال را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و بعدش یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت + 2 قاشق غذاخوری شکر + 1 قاشق غذاخوری پودر ژله پرتقال را اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم تمامی مواد را هم می زنیم تا کمی غلیظ تر شود. در انتها یک قاشق غذاخوری کره را اضافه می کنیم و از بعدش حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم. هم اکنون سس پرتقالی هم آماده استفاده است.

تعبیر خواب ازدواج چیست؟

تعبیر خواب ازدواج

تعبیر خواب ازدواج کردن دختر باکره و پسر مجرد با معشوقه ، ازدواج مرد متاهل با دوست دختر و زن شوهر دار با دوست پسر دیگران ، عروسی کردن زن بیوه ، tabir-khab-ezdevaj
دیدن ازدواج کردن دختر باکره و پسر مجرد در خواب چیست؟

دیدن عروسی کردن و ازدواج مجدد و زن گرفتن مرد متاهل زن دار و زن شوهر دار در خواب، دیدن و شنیدن خبر ازدواج اجباری معشوق با دیگران، ازدواج با شاهزاده و محرم شدن با دایی و دیگری در خواب و ... از نمونه خواب های ما در رابطه با خواب ازدواج و زن گرفتن می باشد.

به هر حال اگر شما هم خواب ازدواج دیده اید، ما در این پست بارونک، کامل ترین تعبیر دیدن ازدواج در خواب را از دید معبرین بزرگ تعبیر خواب آماده کرده ایم که در ادامه به راحتی می توانید تعبیر خواب خود را مشاهده کنید.


تعبیر خواب ازدواج و عروسی کردن

امام جعفر صادق (ع) دیدن خواب ازدواج را بر 4 وجه می داند :

بزرگی و مقام – زیادی مال – آرامش و آسایش – خرمی و شاد بودن

لوک اویتنها می گوید :

  • ازدواج و عروسی کردن در خواب نشانه رسیدن به هدف و خوشبختی می باشد.
  • دیدن شوهر در خواب نشانه امیدهای واهی می باشد.

در کتاب سرزمین رویاها درباره ازدواج نوشته شده است :

  • دیدن خواب ازدواج نشانه ایام و روزگار خوش می باشد.
  • شرکت کردن در یک ازدواج نشانه منفعت های بزرگ مالی می باشد.
  • دیدن زن در خواب نشانه درآمد خوب و گذشتن از یک مشکل مالی به خوبی و خوشی می باشد.

لیلا برایت : به طور کلی شوهر کردن در خواب، نشانه رفاه مالی می باشد و طلاق گرفتن نشانه این است که شما مورد تهمت دیگران قرار خواهید گرفت.


تعبیر خواب ازدواج کردن با زن مرده

اگر مردی خواب ببیند که با زن مرده ای ازدواج می کند و با او نزدیکی می کند، نشانه این است که از مال و دارایی آن زن چیزی نصیب شما خواهد شد. ولی اگر با آن زن نزدیکی نکرد، دلیل بر این است که مال و دارایی اندکی نصیب شما خواهد شد.

حال اگر زنی خواب ببیند که با مرد مرده ای ازدواج کرد و در خانه خود با آن مرد نزدکی کرد نشانه این است که مال و اموال زن کم می شود و یا اینکه حال و احوال او متغیر می شود. ولی اگر زن بخواهد ولی مرد نبیند و نزدیکی را قبول نکند، نشانه این است که مرگ آن مرد نزدیک می باشد.

اما اگر آن مرد زن را ببیند و در خانه مرد با او نزدیکی کرد نشانه این است که زن بمیرد.


تعبیر خواب ازدواج مرد با زن شوهردار

اگر زن شوهرداری خواب ببیند که شوهر دیگری دارد و مراسم عروسی را ندید، نشانه فراوانی مال و اموال و شرافت و عزت می باشد.

اگر مردی خواب ببیند که زنش شوهر کرده و شوهرش را به خانه برده است، یعنی اینکه شوهرش مال و اموال فراوانی بدست خواهد آورد.


تعبیر خواب عقد کردن دختر

اگر خواب ببینید که با دختری باکره ای ازدواج کردید و دوشیزگی او را بستند، نشانه این است که در آن سال زن یا کنیزکی خواهید گرفت. اما اگر به حرام دوشیزگی آن دختر را بستند نشانه این است که مال حرامی بدست خواهید آورد.


تعبیر خواب عروس شدن دختر

اگر دختری خواب ببیند که عروس شده است اما اصلا از این موضوع خوشحال نیست، نشانه این است که در زندگی اش به ناامیدی دچار خواهد شد و در امور عاطفی زندگی اش شکست خواهد خورد.

اگر زنی خواب ببیند که عروس شده است و او را به خانه شوهر می برند، یعنی اینکه عمر او به پایان رسیده است و از دنیا خواهد رفت.


تعبیر خواب ازدواج با پیرمرد پولدار

اگر دختری خواب ببیند که با پیرمردی پولدار ازدواج می کند، نشانه این است که با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد.


تعبیر خواب ازدواج و آمیزش

جابر مغربی : اگر خواب ببینید که با دختری ازدواج می کنید و با او نزدکی می کنید و دوشیزگی آن دختر را از بین می برید، این خواب نشانه این است که در آن سال با زن یا کنیزکی ازدواج می کنید و از شخص بالا مقامی خیر خواهید دید.

ابراهیم کرمانی : اگر خواب ببینید که با زن خرابی ازدواج می کنید و با او نزدیکی می کنید، یعنی اینکه کار سخت و دشواری که بر عهده شماست را به آسانی انجام می دهید.


تعبیر خواب ازدواج دیگران

دیدن مراسم ازدواج دیگران در خواب با مهمان هایی که لباس های زیبا و شیک پوشیده اند نشانه این است که شما از زندگی لذت های عالی خواهید برد. اما اگر آن مهمان ها لباس های سیاه بر تن کرده باشند، نشانه این است که در آینده نزدیکی در عزای کسی به سوگ خواهید نشست.

اگر خواب ببینید که در جشن ازدواج کسی شرکت کرده اید؛ نشانه این است که امور شغلی شما به طرز باورنکردنی امید بخش خواهد شد و از فکر کردن به افراد مورد علاقه و دوست داشتنی خود، لذت زیادی خواهید برد.


تعبیر خواب ازدواج با معشوق

این خواب نشان می دهد که شما در مورد اینکه فرد مورد علاقه و دوست داشتنی خود را برای ازدواج از دست بدهید نگران هستید و این نگرانی احتمالا ممکن است بخاطر رفتارهای اخیر او در شما به وجود آمده باشد و فکر می کنید که احتمالا او دیگر شما را مثل سابق دوست ندارد.

برای همین پیشنهاد می کنیم با فرد مورد علاقه خود به صحبت بشینید و علت ناراحتی و یا سردی او را ازش بپرسید. شاید اصلا این موضوع واقعیت ندارد و همه این ها تصورات غلط ذهن ناخودآگاه شما می باشد.


تعبیر خواب افتادن اتفاق ناگوار در ازدواج

اگر خواب ببینید که در جشن ازدواج خود یا دیگران، اتفاق ناگواری رخ داد، نشانه این است که به بیماری مبتلا خواهید شد و یا اینکه از مرگ یکی از اعضای خانواده خود رنج خواهید کشید.


تعبیر خواب پیشنهاد ازدواج

اگر خواب ببینید که به شما پیشنهاد ازدواجی داده شد، نشانه خوشبختی در زندگی می باشد.


تعبیر خواب ازدواج با فرد خارجی

اگر خواب ببیند که با فرد خارجی ازدواج می کنید، علامت این است که شما با دیگران به دعوا و مشاجره خواهید کرد.


در کتاب سرزمین رویاها درباره ازدواج نوشته شده است :

  • دیدن ازدواج یکی از اعضای فامیل نشانه خصومت در خانواده می باشد.
  • دیدن شرکت کردن یک شوهر یا زن در ازدواج نشانه سود می باشد.
  • دیدن خواب ازدواج خواهرتان نشانه یک خطر بزرگ می باشد.
  • دیدن ازدواج برادرتان نشانه پول می باشد.
  • دیدن ازدواج یک دختر باکره نشانه احترام و ارزش می باشد.
  • دیدن ازدواج پسرتان در خواب نشانه بدست آوردن پول می باشد.
  • دیدن ازدواج دختران نشانه ثروت می باشد.
  • دیدن خواب شرکت کردن در مراسم ازدواج یک بیوه نشانه بدست آوردن پول زیادی می باشد.

طرز تهیه شربت بار

طرز تهیه شربت بار

شربت بار ، طرز تهیه و آموزش درست کردن شربت بار خوشمزه و حرفه ای با قوام با گلولز برای کیک یزدی و اسفنجی و زولبیا و بامیه و شیرینی مشهدی ، sharbat-bar
دستور تهیه شربت بار خوشمزه برای انواع شیرینی و کیک مرحله به مرحله

شربت بار نوعی شهد به غلظت عسل روان می باشد و استفاده های مختلفی دارد. برای مثال امروزه از شربت بار در تهیه انواع مربا، حلوا، باقلوا، بامیه، زولبیا و یا برای تر کردن کیک اسفنجی و کیک یزدی استفاده می شود. شربت بار از جوشاندن آب و شکر و ترکیب مواد دیگر مانند جوهر لیمو، زعفران و گلوگز تهیه می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه شربت بار آشنایی ندارید ما در این آموزش شرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم شربت بار را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید شربت بار خوشمزه و باکیفیت درست کنید.

مواد لازم شربت بار
شکر  2 لیوان
آب 1 لیوان
جوهر لیمو یک چهارم قاشق چایخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
گلوکز 1 قاشق غذاخوری پر
زعفران سائیده شده به مقدار لازم
مراحل تهیه شربت بار

1. ابتدا در یک قابلمه مناسب شکر و آب را می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا شکر به آرامی در آب حل شود و به هیچ وجه با قاشق سعی نکنید که شکر را در آب حل کنید. اجازه بدهید شکر با حرارت ملایم، در آب حل شود. همچنین توجه کنید بزرگی قابلمه شما باید مناسب با شعله گاز شما باشد و حرارت هم باید ملایم باشد، چون در غیر اینصورت موجب شکرک زدن شربت بار خواهد شد.

2. وقتی آب داخل قابلمه شروع به جوش زدن کرد، گلاب + جوهر لیمو + زعفران را اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را روی خیلی کم می گذاریم و به مدت 5 دقیقه صبر می کنیم تا آب بجوشد و همه مواد باهم حل شوند. بعد از 5 دقیقه گلوگلز را اضافه می کنیم و بعد با یک قاشق چوبی به آرامی هم می زنیم تا اگر کف ظرف شکر باقی مانده باشد حل شود.

3. بعد از کمی جوشیدن کم کم شربت قوام پیدا می کند و کف می کند. البته نمی شود برای قوام پیدا کردن شربت زمان دقیقی را تعیین کرد ولی معمولا اگر با حرارت کم شربت بار را تهیه کنید معمولا از زمان جوش تا قوام پیدا کردن شربت، 10 تا 15 دقیقه طول خواهد شد. همچنین بهتر است در این مرحله دور تا دور قابلمه را با قلموی خیس تمییز کنید تا شکرک دور ظرف بافی نماند.

4. یکی دیگر از مزیت های حرارت کم در تهیه شربت بار این است که حرارت کم به شما کمک می کند تا راحت بتوانید قوام مناسب شربت خود را کنترل کنید و به همین دلیل شربت بار شما شکرک نخواهد شد.

5. برای اینکه مطمئن شوید شربت شما به قوام رسیده و غلظت مناسبی دارد، چند قطره از شربت را در ظرفی بریزید و بعد از کمی خنک شدن آن را بین دو انگشت خود قرار دهید. اگر چسبنده بود و کشدار شد و به صورت نخ درآمد، یعنی قوام شربت شما مناسب است و حرارت را خاموش کنید. توجه کنید معمولا غلظت شربت بار مناسب همانند غلظت عسل روان می باشد. امیدواریم این آموزش طرز تهیه شربت بار مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

نکات مهم در تهیه شربت بار

برای تهیه شربت بار حرفه ای یعنی شربت باری که هم با کیفیت باشد و هم قوام کافی و بدون شکرک باشد باید یک سری اصول را رعایت کنید. اصول اول اینکه به هیچ وجه آبلیمو را جایگزین جوهر لیمو نکنید چون نتیجه ای که با جوهر لیمو می گیرید به هیچ وجه با آبلیمو قابل مقایسه نیست.

مورد دوم هم استفاده از گلوگز یا بادکا می باشد و پیشنهاد می کنم یکی از این دو را حتما در تهیه شربت بار استفاده کنید. چون شربت باری که در آن گلوگز یا بادکا به کار نرفته باشد، نمی تواند زولبیا و بامیه شما را شفاف و زیبا کند.

همچنین استفاده از گلولز یا بادکا موجب باکیفیت شدن شربت بار شما می باشد و در قوام بودن آن بسیار مؤثر است. شما می توانید جوهو لیمو، گلوگز یا شربت بار را از قنادی فروش ها تهیه کنید و قیمت مناسبی هم دارند.

طرز تهیه خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا

خمیر پیتزا، طرز تهیه و مواد لازم خمیر پیتزای خوشمزه و حرفه ای خانگی سریه و آسان، خمیر پیتزا نرم به روش پیتزا فروشی ها به صورت تصویری، khamir-pitza
دستور تهیه خمیر پیتزای حرفه ای نرم و خانگی مرحله به مرحله

خمیر پیتزا نوعی نان مخصوص است و در پخت همه پیتزاها از این خمیر استفاده می شود. اینکه خمیر پیتزایی که درست می کنید خوشمزه تر باشد و بافت نرمی داشته باشد خیلی مهم است و به جذابیت ظاهری و طعم پیتزای شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه نوعی خمیر پیتزا خوشمزه را برایتان آماده کرده ایم که به ساده ترین و راحت ترین روش ممکن برای تهیه خمیر پیتزا می باشد. توجه کنید ما در آموزش، از شیر هم در کنار آب ولرم اسفاده کرده ایم چون در این صورت خمیر پیتزا درست شده کمتر خشک می شود و خوشمزه تر هم می شود.

به هر حال اگر تا به امروز خمیر پیتزا درست نکرده اید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم خمیر پیتزا برای یک عدد پیتزای بزرگ 3 نفره را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید خمیر پیتزای خوشمزه و مخصوص درست کنید.

مواد لازم خمیر پیتزا برای 3 نفر
آرد سفید قنادی یک و نیم لیوان
آب ولرم یک چهارم لیوان
شیر ولرم یک چهارم لیوان
پودر خمیر مایه ۱ قاشق مرباخوری سرصاف
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
شکر 1 قاشق چایخوری
روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه خمیر پیتزا

1. ابتدا در یک ظرف مناسب خمیر مایه را به همراه شکر و آب ولرم مخلوط می کنیم و به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم تا خمیر مایه عمل بیاید. توجه کنید همیشه بهتر است خمیر مایه خود را به عمل بیاورید و اگر مشکلی نداشت به خمیر اضافه کنید. چون در این صورت از عمل آمدن و تازه بودن خمیرتان مطمئن خواهید شد و زحمت هایتان به هدر نخواهد رفت.

2. در این مدت زمان در ظرف دیگر شیر، نمک و 3 قاشق غذاخوری روغن را باهم مخلوط می کنیم و بعدش خمیر مایه به عمل آمده را اضافه می کنیم و در نهایت آرد سه بار الک شده را اضافه می کنیم و با دست مان ورز می دهیم.

3. بعد از کمی ورز دادن خمیر، روغن مایع را اضافه می کنیم و دوباره ورز می دهیم. توجه کنید اگر احساس می کنید خمیر به دستتان می چسبد مقداری آرد اضافه کنید. البته نباید بیش از اندازه هم آرد بزنید، چون در این صورت نرمی و لطافت خمیر از بین می رود و خمیر شما بعد از پخت سفت می شود.

4. در ادامه خمیر را روی صفحه کار آرد پاشیده خود ورز می دهیم و چند باری به زمین می کوبیم تا خمیر خودش را بگیرد. توجه کنید در این مرحله بهتر است با کف دستتان خمیر را ورز دهید چون اگر با انگشت های خود این کار را بکنید احتیاج به خمیر مجدد پیدا خواهید کرد.

5. بعد از 5 دقیقه ورز دادن و کوبیدن خمیر، آن را توی ظرف چرب شده با روغن می گذاریم و روی آن را با پارچه می پوشانیم و به مدت یک ساعت صبر می کنیم تا خمیر برسد. توجه کنید بعد از یک ساعت باید حجم خمیر شما دو برابر شود.

6. هم اکنون خمیر پیتزای شما آماده استفاده است. توجه کنید به هنگام پخت پیتزا، این خمیر را به مدت یک دقیقه ورز دهید تا پف اضافی آن بخوابد، سپس پنیر و مخلفات دیگر پیتزا را اضافه کنید و بعد بپزد. توجه کنید به هیچ وجه نیازی نیست این خمیر را جداگانه بپزید.

7. همچنین توصیه می کنیم به هنگام تهیه پیتزای خانگی، از درست کردن پیتزا در قالب های تک نفره اجتناب کنید. چون هم کارتان سخت تر می شود و هم اینکه به جای آن بهتراست خمیر پیتزا را داخل یک قالب بزرگ پهن کنید و سپس مخلفات دیگر پیتزا را اضافه کنید و بعد سینی را برای پخت داخل فریزر بگذارید.

8. بعد از اینکه پیتزای شما پخت، می توانید آن را به تعداد نفرات مورد نظر خود برش دهید و سپس سرو کنید. در این صورت پیتزای شما خوشمزه تر هم خواهد شد. امیدواریم این دستور آشپزی طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی مورد رضایت تان قرار گرفته باشد.

نحوه نگهداری خمیر پیتزا

شما می توانید خمیر پیتزا را از یک روز قبل درست کنید و در یخچال نگهداری کنید. اما بیشتر از یک روز نگهداری خمیر پیتزا را حتی به روش فریزر کردن پیشنهاد نمی کنیم. چون اگر خمیر پیتزا را فریزر کنید کیفیت خمیر به دشت افت خواهد کرد.

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

کیک خیس شکلاتی، طرز تهیه و مواد لازم کیک خیس شکلاتی خوشمزه و مجلسی، آموزش دستور پخت و درست کردن کیک خیس شکلاتی خانگی ، cake-khis-shokolati
دستور پخت کیک خیس شکلاتی مجلسی مرحله به مرحله

کیک خیس شکلاتی از کیک های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است و بافت بسیار نرم و لطیفی دارد. کیک خیس در انواع طعم های مختلف همچمون شکلاتی، کاراملی، زعفرانی، براونی، ترکیه ای، وانیلی و یخچالی پخته می شود. اما نوع شکلاتی کیک خیس محبوب تر است.

کیک خیس به دلیل اینکه کمی مربوط است، حس و حال خوبی به شخصی که آن را می خورد می دهد. اگر شما هم مثل من عاشق کیک شکلاتی هستید، پیشنهاد می کنم به هیچ وجه کیک خیس شکلاتی را از دست ندهید و حتما برای یکبار هم که شده، این کیک خوشمزه و خوش طعم را امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک خیس شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک خیس شکلاتی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی به تنهایی می توانید کیک خیس خوشمزه و شکلاتی برای تولد + مراسم و مهمانی های خاص خود درست کنید.

مواد لازم کیک خیس شکلاتی
آرد شیرینی پزی 2 پیمانه (300 گرم)
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری استاندارد
جوش شیرین یک و نیم قاشق چایخوری استاندارد
نمک یک چهارم قاشق چایخوری استاندارد
پودر کاکائو سه چهارم پیمانه
تخم مرغ درشت 2 عدد
روغن مایع نصف پیمانه پیمانه
شیر 1 پیمانه
شکر 1 پیمانه
آب جئش 1 پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری استاندارد
مراحل تهیه کیک خیس شکلاتی

1. ابتدا همه مواد را از یک ساعت قبل از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند و فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. همچنین قالبی را که برای پخت کیک در نظر گرفته ایم را با روغن جامد چرب می کنیم و بعدش با پودر کاکائو کاور می کنیم.

2. برای شروع آرد را با پودر کاکائو + نمک + بیکینگ پودر + جوش شیرین را در یک ظرف مناسب می ریزیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم. بعد از مخلوط کردن آن را 3 بار الک می کنیم و کنار می گذاریم.

3. حالا در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را با شکر و وانیل می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت 3 دقیقه هم می زنیم تا مایه روشن و سبکی درست شود. سپس روغن مایع را اضافه می کنیم و ان بار به مدت 1 دقیقه با دور متوسط همزن برقی هم می زنیم. بعد از اضافه کردن روغن مایع، حالا جوش شیرین را اضافه می کنیم و این بار هم با دور متوسط همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم می زنیم.

4. در این مرحله مخلوط آرد را به تدریج و به آرامی در 3 مرحله اضافه می کنیم و به آرامی همه مواد را باهم مخلوط می کنیم. سپس آب جوش را اضافه می کنیم و با دور تند همزن هم می زنیم تا حدی که همه مواد باهم یکدست شود. توجه کنید بعد از یکدست شدن اگر زیاد هم بزنید کیک شما سفت خواهد شد.

5. بعد از آماده کردن مایه کیک حالا نوبت پخت است. برای این کار، مایه کیک را در داخل قالب چرب شده می ریزیم و آن را به مدت 50 تا 60 دقیقه در فرم گرم شده با دمای 180 درجه سانتی قرار می دهیم تا بپزد. برای اطمینان از پختن کیک، خلال دندان تمییزی را داخل کیک فرو می بریم، اگر خلال دندان تمییز خارج شد کیک مان پخته است. توجه کنید مدت زمان دقیق پخت بسته به نوع فر و قالب انتخابی می تواند متفاوت باشد.

6. بعد از اینکه از پخت کیک مطمئن شدیم، آن را از فر بیرون می آوریم و به مدت 5 تا 10 دقیقه صبر می کنیم تا کیک کمی خنک شود. سپس کنارهای کیک را با کمک کارد آزاد می کنیم و قالب را چند باری تکان می دهیم تا کیک به طور کامل جدا شوند.

7. سپس با کمک خلال دندان، سوراخ هایی روی کیک ایجاد می کنیم و بعدش سس گرم را روی کیک می ریزیم و صبر می کنیم تا سس جذب کیک شود. سپس بلافاصله کیک را از قالب خارج می کنیم. توجه کنید بعد از ریختن کیک اگر کیک به مدت طولانی در داخل قالب بماند ممکن است به قالب بچسبد و بعدا به طور کامل جدا نشود. امیدواریم از خوردن این کیک خیس شکلاتی نهایت لذت را ببرید.

مراحل تهیه سس شکلات

برای تهیه سس شکلات مخصوص کیک خیس، 1 لیوان شیر + 1 قاشق پودر کاکائو + 2 قاشق شکر را در یک ظرف مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بدین طریق شکر و پودرکاکائو در شیر حل شوند.