مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

آموزش تصویری طرز تهیه کوکی شکلاتی

طرز تهیه کوکی شکلاتی

کوکی شکلاتی خوشمزه و مجلسی بدون فر و تابه ای، طرز تهیه و پخت کوکی شکلاتی ترک خورده مخصوص به همراه مواد لازم ، cookie shokolati
دستور پخت کوکی شکلاتی نرم و ترک خورده خوشمزه و مجلسی

کوکی شکلاتی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و طرز تهیه آن بسیار ساده و آسان می باشد. کوکی ها بیسکویت های خوشمزه ای هستند که در انواع مختلفی همانند کوکی هندوانه ای، کوکی کره ای انار، کوکی شکلاتی و ... درست می شوند.

در ظاهر شاید فکر کنید بیسکویت های کوکی بسیار سفت و خشک می باشند. در حالی که اگر این نوع شیرینی ها به شیوه درست طبخ شوند، بسیار ترد و نرم هستند. شما می توانید با پخت کوکی شکلاتی از مهمان های خود در عید با این شیرینی خوشمزه پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی کوکی شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کوکی شکلاتی را برای شما آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید کوکی شکلاتی خوشمزه و عالی درست کنید.

مواد لازم کوکی شکلاتی - 30 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
کره 125 گرم
آرد یک و نیم لیوان
نشاسته ذرت نصف لیوان
پودر قند 1 لیوان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر نصف قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق مرباخوری
توجه : تمامی مواد با لیوان فرانسوی دسته دار اندازه گیری شده اند. با این مواد لازم می توانید 30 عدد کوکی شکلاتی درست کنید. در صورتی که مقدار بیشتری کوکی نیاز دارید می توانید از دو یا سه برابر مواد لازم گفته شده برای 60 یا 90 عدد کوکی شکلاتی استفاده کنید.
مراحل تهیه کوکی شکلاتی

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع در یک ظرف کره ذوب شده را با پودر قند الک شده + زرده تخم مرغ + وانیل و پودر کاکائو مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند.

2. سپس آرد + نشاسته ذرت و بکینگ پودر الک شده را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. میزان دقیق آرد اضافه شده بستگی به خمیر دارد و آرد را باید تا جایی اضافه کنید که خمیرلطیف و نچسب شود. مواظب باشید آرد را زیادی سفت نکنید. می توانید با قاشق و یا اینکه با انگشت های خود همه را باهم مخلوط کنید تا خمیر لطفی بدست بیاید. هم اکنون خمیر کوکی شکلاتی ما آماده پخت است.

3.در این مرحله کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و از خمیر به اندازه یک گردو برمی داریم و با دست آن را گلوله می کنیم. سعی کنید زیاد با خمیر بازی نکنید چون در این صورت بعد از پخت کوکی شما خشک خواهد شد. بعد از اینکه تمامی خمیر را گلوله کردیم به کمک کارد خط هایی روی کوکی درست می کنیم.(همانند عکس بالا)

4. سپس سینی فر را داخل فر گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم. حتما در اواخر پخت کوکی ها را تست کنید و مواظب باشید نسوزند. در ابتدا کوکی یکم نرم هستند ولی بعد از خنک شدن سفت می شوند. بعد از اینکه کوکی ها پختند سینی فر را بیرون می کشیم و صبر می کنیم تا کوکی ها خنک شوند.

5. بعد از خنک شدن کوکی ها، روی کوکی ها دقیقاً همون قسمت هایی که با کارد درست کردیم را با شکلات آب کرده پر و تزیین می کنم و در انتها در صورت تمایل می توانید روی کوکی ها را با کمی پودر پسته تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این کوکی های شکلاتی خوشمزه و مخصوص لذت ببرید.

نکات پخت کوکی شکلات

آرد حتما از آرد سفید ممخصوص کیک و شیرینی استفاده کنید و به جای کره هم می توانید از روغن کاملا جامد هم استفاده کنید با کره کوکی شکلاتی ترد تر می شود.

برای پودر قند می توانید شکر را در خانه آسیاب کنید و هیچ فرقی ندارد. اما نشسته ذرت با آرد ذرت فرق دارد. نشاسته ذرت سفید تر است و آرد ذرت زرد است.

گل رز قرامز عاشقانه و زیبا

عکس گل رز قرمز

گل رز قرمز ، عکس های گل رز قرمز زیبا و عاشقانه فانتزی برای پروفایل ، تصاویر و عکس نوشته گل رز قرمز شاخه گل و سبد و دسته گل رز قرمز ، gole roze ghermez
تصاویر زیبا از گل های رز قرمز عاشقانه و رمانتیک ویژه پروفایل

گل رز قرمز که به عنوان ملکه گل ها مشهور است جزو پرطرفدارین و معروف ترین گل در سراسر جهان می باشد. گل رز قرمز عطر و بوی بسیار زیبایی دارد و برای همین در صنعت عطرسازی از این گل استفاده می شود.

جالب است بدانید بوی گل رز قرمز آرامش بخش اعصاب می باشد و بخاطر همین در عطر درمانی هم استفاده می شود. گل رز قرمز در بسیاری از کشورهای جهان همانند ایران ، آمریکا، ایتالیا، انگلستان، بلغارستان و ... به عنوان گل ملی انتخاب شده است.

عکل شاخه گل رز زیبا و عاشقانه برای پروفایل

عکس شاخه گل رز زیبا

اگر کسی به شما گل رز قرمز هدیه بدهد نشانه و نماد چیست؟

گل رز قرمز نماد عشق پاک می باشد. از گل رز قرمز تیره، برای ابراز دلگرمی و غم و اندوه در بعضی اوقات استفاده می شود.

امروزه بسیاری از اشخاص، برای ابراز و نشان دادن عشق و علاقه خود، از گل رز قرمز استفاده می کنند. پیشنهاد می کنیم شما هم برای ابراز عشق و علاقه خود به همسرتون از این گل زیبا و رمانتیک استفاده کنید.

تصاویر زیبا گل های رز قرمز عاشقانه زیبا و رمانتیک

در ادامه این پست بارونک تصاویر و عکس نوشته های زیبا از گل های رز قرمز را به صورت تکی و شاخه ای + سبد و دسته گل آماده کرده ایم که می توانید از آن ها برای عکس پروفایل و یا پس زمینه موبایل خود استفاده کنید.  در ادامه این تصاویر زیبا و قشنگ را مشاهده می کنید.

عکس نوشته زیبا گل رز دوستت دارم برای پروفایل

عکس گل رز قرمز عاشقانه و زیبای قلب

مجموعه عکس گل های رز قرمز زیبا و عاشقانه ویژه پروفایل

تصاویر زیبا از گل رز طبیعی در طبیعت

گلدان گل رز زیبا ، عکس سبد گل رز قرمز با پاپیون قرمز

عکس گل رز قرمز لای کتاب

گل رز زیبا و غنچه گل رز برای پروفایل

عکس زیبای گل رز طبیعی

دسته گل رز قرمز زیبا و عاشقانه برای پروفایل ، دسته گل رز قرمز زیبا برای تقدیم کردن به همسر

زیباترین گل های رز قرمز

عکس 2 عدد گل رز قرمز با دو عدد حلقه نامزدی

عکس گل رز قرمز با حلقه نامزدی فوق العاده شیک و زیبا

عکس گل رز قرمز رنگ تیره غمگین و عاشقانه

عکس دسته گل رز فوق العاده زیبا و عاشقانه

تصاویر زیبا از دسته گل رز قرمز

تصاویر انواع دسته گل رز زیبا برای مراسم خواستگاری

عکس دسته گل رز قرمز زیبا و شیک

عکس گل رز قرمز قلب دار

عکس جعبه گل رز قرمز ، جعبه شیک پر از گل رز قرمز برای همسر

جعبه گل رز قرمز زیبا و عاشقانه برای پروفایل

طرز تهیه سوپ گشنیز مجلسی د رخانه

طرز تهیه سوپ گشنیز

طرز تهیه سوپ گشنیز خوشمزه و مجلسی ساده با گشنیز و ریحان با عکس ، بهترین دستور پخت سوپ گشنیز به همراه مواد لازم ، soap geshniz
دستور پخت سوپ گشنیز خوشمزه و مجلسی با تزیین گشنیز و جعفری

سوپ گشنیز یکی از سوپ های خوشمزه و معروف ایرانی است و طرفداران خاصی دارد. در طبخ این سوپ از گشنیز تازه ، هویج ، جو و ماست استفاده می شود. اگر از خوردن سوپ های تکراری خسته شده اید حتما سوپ گشنیز را برای یکبار هم که شده درست کنید و طعم بی نظیر آن را بچشید.

سوپ گشنیز سوپ ساده و خوشمزه ای است و در بسیاری از شهرهای ایران با دستورهای متفاوتی طبخ می شود. برای مثال در برخی از دستور های آشپزی این سوپ، در انتهای پخت همانند سوپ شیر، خامه اضافه می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه سوپ گشنیز آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ گشنیز را برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید سوپ گشنیز خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم سوپ گشنیز - 4 نفر
جو پوست کنده 1 لیوان
هویج 2 عدد متوسط
ماست دو لیوان
گشنیز خرد شده یک لیوان
سیر دو حبه
آب مرغ دو لیوان
فلفل قرمز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سوپ گشنیز

1. ابتدا جو از از چند ساعت قبل خیس می کنیم تا راحت تر پخته شود. من همیشه از جو پوست کننده در طبخ سوپ گشنیز استفاده می کنم. در صورت تمایل می توانید به جای جو پوست کنده از جو پرک یا برنج ایرانی استفاده کنید. برای شروع جو پوست کنده را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. بعد از پخت با استفاده از صافی آب آن را جدا می کنیم و جو پخته شده را کنار می گذاریم.

2. برای آب مرغ می توانید از عصاره مرغ استفاده کنید اما من چند تکه استخوان مرغ که کمی هم گوشت داشتند به همراه یک عدد پیاز چهار قاچ شده ، نمک ، یک تکه زنجبیل و مقداری آب روی حرارت گذاشتم تا بپزد. بعد از پخت از آبش برای سوپ استفاده کردم.

3. در ادامه هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه به همراه جو پخته و آب مرغ روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. اگر احساس کردید آب سوپ کم است مقداری آب اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را اضافه می کنیم تا آب به جوش بیاید. بعد از به جوش آمدن حرارت را کم می کنیم تا همه مواد با حرارت ملایم به خوبی بپزند.

4. در اواسط پخت دو حبه سیر رنده شده را به همراه همچنین مقداری فلفل سیاه ، فلفل قرمز و نمک هم اضافه می کنیم و صبر می کنم تا همه مواد با حرارت ملایم بپزند و جو لعاب بدهد.

5. در 10 دقیقه آخر پخت، گشنیز را که از قبل خرد کرده ایم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند و سوپ ته نگیرد. وقتی سوپ به غلظت مورد نظرمون رسید، ماست را با همزن دستی هم می زنیم تا بکدست شود و کم کم به سوپ اضافه می کنیم. مواظب باشید زیاد رنگ گشنیز تغییر نکند.

6. در این مرحله باید حرارت را کم کنید و سوپ را به صورت مداوم هم بزنیم تا ماست به اصطلاح نپرد. ماست باید داغ شود اما جوش نزند. بعد از کمی هم زدن حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنم و در صورت تمایل یک عدد لیموی تازه هم بزنید. سپس سوپ را در ظرف سوپ خوری می کشیم و با گشنیز و یا جعفری تازه و معطر تزیین می کنیم و بعدش سرو می کنیم.امیدوارم از خوردن این سوپ گنشیر خوشمزه و عالی لذت ببرید.

نکات پخت سوپ گشنیز

اضافه کردن خامه

در بعضی از دستور العمل ها، به این سوپ خامه هم اضافه می کنند. شما هم در صورتی که مایل باشید می توانید در انتهای پخت مقداری خامه یا سس مایونز هم به سوپ گشنیز اضافه کنید.

آموزش طرز تهیه سالاد روسی به همراه مواد لازم برای 4 نفر

طرز تهیه سالاد روسی

سالاد روسی ، طرز تهیه سالاد روسی اصل و خوشمزه ، مواد لازم و آموزش دستور درست کردن سالاد روسی مجلسی قالبی ، russian salad
دستور تهیه سالاد روسی ساده و اصل خوشمزه و مجلسی

سالاد روسی از خوشمزه ترین و معروف ترین سالاد های روسی می باشد و طرز تهیه آن بسیار آسان است. این سالاد به دلیل طعم عالی اش هم اکنون در بسیاری از رستوران و هتل ها، در تمامی کشورها همانند ایران سرو می شود.

طعم و مزه سالاد روسی تقریباً شبیه سالاد الویه می باشد و برای کسانی که عاشق سالاد الویه هستند بهترین پیشنهاد می باشد. جالب است بدانید این سالاد در کشور روسیه به عنوان سالاد الویه روسی شناخته می شود و غذای اصلی مردم روسیه در شب سال نو می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سالاد روسی اصل آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم سالاد روسی برای 4 نفر آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید سالاد روسی خوشمزه و خانگی درست کنید.

مواد لازم سالاد روسی – 4 نفر
سیب زمینی 3 عدد متوسط
هویج 1 عدد
خیار شور ۲ عدد
ذرت 3 قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد
کالباس ۲ ورق
نخود فرنگی 3 قاشق غذاخوری
شوید تازه به میزان دلخواه
سس مایونز به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد روسی

1. ابتدا سیب زمینی ها را پس از شستن پوست می گیریم و به صورت نگینی یا مکعبی ریز خرد می کنیم. سپس سیب زمینی خرد شده را در یک قابلمه آب جوش می ریزیم و کمی هم نمک می زنیم و بعدش به مدت 10 دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزد. بعد از پخت، سیب زمینی ها را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

2. هویج را هم به صورت نگینی و یا مکعبی خرد می کنیم و در قابلمه روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. بعد از پخت، هویج ها را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. تخم مرغ ها را هم پس از اینکه آبپز کردیم به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم. نخود فرنگی هم اگر از کنسرو استفاده کنید نیازی به پخت نیست در غیر اینصورت باید آن را هم بپزید.

3. در این مرحله سیب زمینی، تخم مرغ و هویج پخته شده را در یک ظرف بزرگتر به همراه کالباس خرد شده، نخود فرنگی پخته شده و ذرت می ریزیم و تمامی مواد را باهم مخلوط می کنیم. سپس مقداری شوید و یا هر سبزی دیگری که دوست دارید اضافه می کنیم و دوباره همه مواد را باهم مخلوط می کنیم.

4. برای سس سالاد روسی می توانید فقط از سس مایونز استفاده کنید. اما من همیشه دو قاشق غذاخوری سس مایونز را با مقداری ماست مخلوط می کنم و سپس اضافه می کنم. در انتها مقداری نمک ، فلفل و آبلیمو اضافه می کنیم و همه مواد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم.

5. هم اکنون سالاد روسی ما آماده است اما برای اینکه سالاد خودش را بگیرد و خوشمزه تر شود بهتر است آن را به مدت ساعت، داخل یخچال قرار بدهیم تا به خوبی جا بیفتد. شما می توانید این سالاد روسی را به عنوان پیش غذا و یا حتی برای شام سرو کنید. امیدواریم از خوردن این سالاد روسی خوشمزه لذت ببرید.

دستور پخت و تهیه نان سیب زمینی

طرز تهیه نان سیب زمینی

نان سیب زمینی ، طرز تهیه نان سیب زمینی خوشمزه و خانگی در فر و تابه ای ، دستور پخت نان سیب زمینی مجلسی در خانه ، nane sibzamini
دستور پخت نان سیب زمینی ساده و شکم پر با فر و بدون فر

نان سیب زمینی یکی از نان های خوشمزه و معروف می باشد و طرفداران خاصی دارد. نان سیب زمینی بافتی بسیار نرم و اسفنجی دارد و شما می توانید این نان خوشمزه را برای صبحانه خود درست کنید.

نان سیب زمینی شهرهایی مثل نیشاپور ، بجنورد و قوچان بسیار معرروف می باشد. اگر تا به امروز نان سیب زمینی نخورده اید پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این نان سیب زمینی خوشمزه را امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان سیب زمینی آشنایی ندارید ما در این پست دستور آشپزی بارونک ، طرز تهیه نان سیب زمینی به همراه مواد لازم را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید نان سیب زمینی خوشمزه و مخصوص درست کنید.

مواد لازم نان سیب زمینی - 15 عدد
سیب زمینی پخته و له شده یک لیوان
آرد سه و نیم لیوان
خمیر مایه فوری یک قاشق سوپخوری
شکر دو قاشق سوپ خوری
کره ذوب شده پنج قاشق سوپ خوری
نمک یک قاشق چایخوری
تخم مرغ یک عدد
شیر ولرم یک لیوان


مراحل تهیه نان سیب زمینی فریبا

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسید. آرد را هم بهتر است یکبار الک کنیم. حالا سیب زمینی ها را پس از شستن در یک قابلمه با مقداری آب و نمک روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد و نرم شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها پختند آن ها را پوست می گیرم و به کمک گوشت کوب له می کنیم.

2. برای شروع آرد الک شده را در یک ظرف مناسب می ریزیم و بعدش سیب زمینی پخته و له شده را به همراه خمیر مایه + نمک + روغن + تخم مرغ و شیر را به ظرف حاوی آرد اضافه می کنیم و همه مواد را باهم مخلوط می کنیم و بعدش ورز می دهیم تا خمیر یکدست و نرمی داشته باشیم. اگر دیدید خمیر به دست تون می چسبد و چسبندگی زیادی دارد به مقدار خیلی کم آرد اضافه می کنیم تا چسبندگی خمیر کم شود. مواظب باشید خمیر را زیادی سفت نکنید. بعد از اینکه چسبندگی خمیر کم شد آن را به مدت 5 دقیقه با دست ورز می دهیم. البته اگر همزن داشتید می توانید با مفتول خمیر زنی این کار را انجام دهید.

3. حالا بر روی خمیر نایلون می کشیم و خمیر را به مدت یک و نیم ساعت اسراحت می دهیم. در ادامه از خمیر به اندازه چانه نان بر می داریم و آن را با دست گرد می کنیم و به شکل چانه در می آوریم. اگر اندازه چانه های شما مثل اندازه من باشد می توانید با این مقدار خمیر 15 عدد نان سیب زمینی خوشمزه درست کنید. بعد از اینکه همه خمیر را چانه کردیم آن ها را در یک سینی قرار می دهیم و حدود نیم ساعت استراحت می دهیم تا حجم چانه ها دو برابر شود.

4. بعد از نیم ساعت سینی فر را چرب می کنیم و دست مون را چربی می کنیم و چانه های نان را کمی با دست مون فشار می دهیم تا تخت شوند. سپس آن ها را با فاصله روی سینی فر می چینیم. حالا یک عدد تخم مرغ را در یک ماسه با چنگال می زنیم و سپس با قاشق یا برس روی نان ها را رومال می کنیم و بعدش در صورت تمایل کمی هم کنجد می زنیم. هم اکنون چانه های نان سیب زمینی ما آماده پخت هستند.

5. حالا سینی فر حاوی چانه های نان را در طبقه وسط فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 200 درجه سانتی گرام روشن کردیم و گرم شده می گذاریم و به مدت 20 دقیقه صبر می کنیم تا نان ها بپزد. توجه کنید بعد از این مدت حتما نان ها را تست کنید و اگر طلایی شده باشند گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها هم طلایی شود. خیلی زود روی نان ها طلایی می شود پس مواظب باشید آن ها را نسوزانید.

6. بعد از اینکه نان های سیب زمینی به خوبی پخته شدند آن ها را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم خنک شوند و بعد از خنک شدن کامل سرو می کنیم. می توانید این نان ها را به مدت چند روز داخل یخچال نگهداری کنید. امیدواریم از خوردن این نان های سیب زمیینی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت نان سیب زمینی
نان سیب زمینی شکم پر

برای این کار بعد از اینکه خمیر آماده شد مقداری از خمیر را برمی داریم و آن را با وردنه پهن می کنیم. بعد از پهن کردن قسمت های اضافی را برش می زنیم و مواد مورد نظرمون نظیر گردوی خرده شده و ... را وسط خمیر پهن شده می ریزیم و خمیر را با دست لوله می کنیم. سپس بقیه مراحل پخت را انجام می دهیم.

نان سیب زمینی بدون فر

شما می توانید نان سیب زمینی را در تابه نسوز هم درست کنید. برای این کار کف تابه را با کمی روغن یا کره چرب می کنیم و چانه های خمیر را کاملا پهن می کنیم . حالا چانه های خمیر را داخل تابه قرار می دهیم و صبر می کنیم تا با حرارت ملایم بپزند. بعد از اینکه یک طرف نان ها پخته شد نان ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر نان ها هم بپزد.