مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

مطالب سرگرمی زیبا و جالب

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی

دستور پخت کیک شکلاتی تولد ، مواد لازم کیک شکلاتی ، طرز تهیه کیک شکلاتی خوشمزه و مخصوص با شکلات تخته ای تلخ

کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کیک ها می باشد و بافت بسیار لطیف و عالی دارد. کیک شکلاتی به همراه یک فنجان چای داغ یا قهوه به ویژه برای کسانی که عاشق شکلات هستند پیشنهادی عالی می باشد و به هیچ وجه نمیشه به سادگی از این پیشنهاد خوشمزه و لذیذ گذشت. اگر دستور پخت کیک شکلاتی را بلد نیستید و تا به امروز کیک شکلاتی درست نکرده اید نگران نباشید شما می توانید با آموزشی که در این پست آموزش شیرینی پزی بارونک قرار داده ایم به آسانی و به تنهایی کیک شکلاتی خوشمزه و مخصوص درست کنید.

نکته :

  • باید از یک ساعت قبل مواد کیک شکلاتی را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسند.
  • یک پنس مقداری هست که بین انگشت شست و اشاره جا میگیرد.

مواد لازم کیک شکلاتی
تخم مرغ 4 عدد
آرد 2 پیمانه
شکر یک و نیم پیمانه
شیر 3/4  پیمانه
روغن مایع 3/4 پیمانه
پودر کاکائو 2/3 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
نمک 1 پنس
وانیل نوک قاشق چایخوری
شکلات تخته ای 100 گرم

مراحل تهیه کیک شکلاتی

ابتدا تخم مرغ ها را همراه شکر و وانیل با همزن برقی در یک ظرف ظرف مناسب هم می زنیم این کار را حدود 3 دقیقه انجام می دهیم تا به خوبی همه مواد باهم مخلوط و یکدست شوند سپس روغن و شیر را اضافه می کنیم و دوباره به مدت 2 دقیقه با همزن هم می زنیم.

حالا در یک ظرف جداگانه مواد خشک کیک شامل آرد ، نمک ، پودر کاکائو ، بیکینگ پودر و جوش شیرین را باهم مخلوط می کنیم و بعد از سه بار الک کردن به آرامی با لیسک به ظرف حاوی مایع تخم مرغ اضافه می کنیم و سپس همه مواد را به آرامی باهم مخلوط می کنیم.

در این مرحله قالبی را که برای کیک شکلاتی در نظر گرفته ایم با کره یا روغن چرب می کنیم و با پودر کاکائو قالب را می پوشانیم سپس مایع کیک را به آرامی داخل قالب می ریزیم و در فر 180 درجه به مدت 45 دقیقه قرار می دهیم و یا اینکه وقتی چنگال را داخل کیک فرو می کنید تمیز از کیک دربیاد.

بعد از اینکه مطمئن شدیم کیک شکلاتی مون کاملا پخته شده آن را از فر بیرون می آوریم و به مدت 5 دقیقه صبر می کنیم تا از داغی بیفته و بعد کیک را از قالب در بیاورید و اجازه بدهید خنک شود.

طرز تهیه گاناش شکلاتی

در این مرحله 100 گرم خامه صبحانه را در کاسه می ریزیم و روی بخار آب قرار می دهیم تا گرم و روان شود و بعد 100 گرم شکلات خرد شده را به همراه 10 گرم کره (حدود 1 قاشق مرباخوری) اضافه می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد به خوبی مخلوط و یکدست شود و بعد از روی بخار آب برمی داریم.

بعد از اینکه کمی از داغی افتاد روی کیک می ریزیم و با سلیقه خودمون آن را تزیین می کنیم. بعد از تزیین کیک با گاناش شکلاتی آن را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و بعد از یک ساعت می توانید آن را سرو کنید.

نکات پخت کیک شکلاتی

شکلات کیک

شکلاتی که ما برای گاناش استفاده کردیم شکلات دارک هست و طعم تلخی دارد و گاناش را عالی می کند. در حالت کلی برای اینکه کیک سرشار از طعم شکلات باشد باید از شکلات تخته ای معمولی یا تلخ استفاده کنید که هر دو طعم خوبی به کیک می دهد. البته نگران نباشید نوع تلخ آن از نوع 60 درصد می باشد که کیک شما را تلخ نمی کند و فقط طعم کاکائوی بیشتری دارد که بسیار لذیذ است.

قالب کیک

قالبی که برای کیک شکلاتی 4 تخم مرغی مناسب است قالب گرد 25 سانتی یا مستطیلی 20*30 سانتی باید باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.